joi, 19 iunie 2008

O tara pe care mi-am dorit dintotdeauna sa o vizitez













Dupa cum
spuneam, week-end-ul trecut parintii mei au fost plecati in Franta sa-si cumpere masina...iar eu am ramas acasa din cauza ca sunt in sesiune,ca n-am mai avut loc pt ca n-au mers numai ei s.a.m.d.
Franta e tara de care m-am indragostit in clasa a 7-a din povestile pe care ni le spunea profesoara de franceza si de atunci mi-am propus ca atunci cand "o sa fiu mare" vreau sa merg s-o vizitez,dar iata ca am crescut mare si inca n-am reusit,cine stie,poate intr-o alta vara...
Nici ei n-au ajuns sa vada Parisul pentru ca era prea departe de locul unde erau ei si in plus n-au avut nici foarte mult timp la dispozitie pentru ca au mers acolo cu treaba.Pozele astea sunt facute la Annecy,un loc care imbina modernismul cu traditionalismul, pastrand proportiile(pentru ca nu poti sa faci comparatie)un fel de Piata Unirii de la noi...cu cladiri vechi pe care le pastreaza asa cum sunt si totodata si cladiri noi cu magazine Versace,Gucci si alte firme mari,terase, stradute inguste...
Mi-au mai spus ca, bineinteles era foarte curat pe jos,n-au vazut nici un tigan cersind pentru ca majoritatea sunt la Paris :) si ca oamenii de acolo sunt destul de nonconformisti, ca nu pun atat de mult pret pe parerea celor din jur, ca acolo duminica este duminica pentru toata lumea si absolut toate magazinele sunt inchise, de la buticul din colt pana la cel mai mare supermarket.
Acolo, oamenii duminica merg prin parcuri, se relaxeaza,fiecare face ce-i place, yoga,citesc, ies cu prietenii...
Au urcat pe munte,mama, care e mai fricoasa ca mine(prietenii stiu cat sunt eu de fricoasa, sa ne amintim episodul cu banana de la mare :)), s-a plimbat cu un motor de viteza cu 200 km/h, si au facut lucruri pe care eu n-am apucat inca sa le fac, s-au distrat mai bine decat in tinerete, ce sa mai...M-am bucurat pentru ei ce-i drept pentru ca poate ei n-au sa mai aiba sansa sa se mai intoarca in locurile astea sau poate in altele si mai frumoase, dar eu cu siguranta o sa pot cand o sa fiu"putin mai mare"...
In spatele lacului se vad muntii Alpi,pt ca acest oras este aproape de granita cu Elvetia,alta tara prin care au trecut la intoarcere acasa si mi-au spus ca dintre toate a fost cea mai frumoasa(Franta-Elvetia-Germania-Austria-Ungaria-Romania)
Cred oricum ca pozele vorbesc de la sine...asa ca, inca o data, mi-au intarit convingerea ca Franta e o tara pe care merita s-o iubesc si sper ca intr-o zi sa am posibilitatea materiala sa ajung sa vad LUMEA...e un vis de-al meu sa pot sa vad toate tarile lumii si poate intr-o zi o sa-mi indeplinesc acest vis....cine stie...sper... :)

Niciun comentariu: