vineri, 14 noiembrie 2008

Ei si ele...

Zilele astea s-au intamplat fel si fel de lucruri,care m-au facut sa ma gandesc la relatia dintre un baiat/barbat si o fata/femeie.
In tineretile mele zbuciumate,mi-au picat ochii pe un citat a lui Nicolae Iorga intr-o carte care spunea asa:"atunci cand ne iubesc, femeile, ne iarta orice, chiar si crimele,iar cand nu ne iubesc,nu ne iarta nimic,nici macar virtutile" si foarte mult timp am actionat dupa citatul asta, constient sau inconstient,am iertat o data, de doua ori,de trei ori,in numele iubirii,dar acum imi dau seama ce naiva am fost,si mi se pare ca acest citat se potriveste foarte bine femeilor slabe carora le e frica de barbatii lor,le e frica sa renunte la ei pentru ca au impresia ca barbatul lor e unicat si daca isi vor gasi printr-o minune altul niciodata nu le va fi mai bine decat cu cel de langa care au plecat si uite asa se complac in situatii care oricum nu duc niciunde si relatiile lor nu sunt deloc sanatoase,adica nu sunt relatii bazate pe principii sanatoase,cei doi parteneri nu sunt pe picior de egalitate niciodata si exemplele pot continua la nesfarsit,ce-i drept ca fiecare are impresia ca el are dreptate si partenerul greseste si ce-i si mai adevarat,fiecare poate sa aleaga pentru el,daca ii place ceva sau daca nu,daca suntem fericiti sau nu depinde numai de noi.
E foarte adevarat dupa parerea mea si proverbul care zice ca cine se aseamana se-aduna, pentru ca ma uitam aseara la o emisiune in care sotul isi batea nevasta de 3 ori pe zi,spunea ca ea e de vina ca o bate nicidecum ca e vina lui,ca ea e de vina ca el arunca dupa ea cu tot ce gaseste in cale si da in ea ca intr-un animal,discutiile lor erau certuri si batai de fiecare data,amandoi erau niste
egoisti,pentru care nu contau copiii,daca au ei ce sa manance sau cu ce sa se imbrace,conta doar sa aiba bautura si cafea,si oricat de regizate ar fi emisiunile astea,eu tot cred ca sunt familii in care astfel de lucruri se intampla si le condamn pe femeile care accepta sa fie batute sau inselate,indiferent de scuza pe care o folosesc atunci cand incearca sa-si justifice comportamentul si faptul ca accepta aceste lucruri.
E foarte adevarat,fetelor ca mai sunt si baieti de treaba,"de casa" cum imi place mie sa zic,dar acestia sunt pe cale de disparitie,dupa parerea mea si daca aveti din intamplare un astfel de exemplar langa voi,nu-i dati drumul si aveti grija de el,in rest...cine nu ne iubeste nu ne merita...:)

7 comentarii:

ola1921 spunea...

1) emisiunea la care faci tu referire, ii "dreseaza-ti nevasta" si te sfatuiesc sa te uiti pana la sfarsit ca sa vezi alb pe negru : "aceasta emisiune este un pamflet, personajele sunt fictive", la fel ca si tradati in dragoste si test de fidelitate.
2)alea is cazuri izolate, spune cine din grupu nostru isi bate prietena?? nu mai generaliza atata!!!

sunt doar eu spunea...

Stiu ca acele emisiuni sunt regizate si oamenii care participa sunt platiti,dar sunt sigura ca sunt familii in care astfel de lucruri se intampla si referitor la grupul nostru de prieteni,nu faceam referire la noi,pentru ca asa cum scriam cine se aseamana se aduna si noi toti suntem copii de care s-au ocupat parintii si avem cei 7 ani de acasa,nu vorbeam de noi,baietii din cercul nostru de prieteni sunt de treaba,la fel cum sunt si colegii mei de la facultate,aici ma refeream mai mult la barbatii care traiesc dupa legea pumnului si la femeile care accepta din n motive,care sunt de fapt scuze,pentru ca de fapt tind sa cred ca lor le place sa manace bataie si cred ca daca conflictele lor s-ar rezolva prin comunicare,discutii civilizate,chiar daca in contradictoriu,tot n-ar fi multumite si nu le-ar placea,le-ar lipsi bataia pentru ca asa s-au obisnuit si asa li se pare normal.
Noi doi am mai avut discutia asta odata si stii foarte bine ce cred eu si la ce m-am referit aici :)

Dani spunea...

dar fete "de casa", mai sunt ?

sunt doar eu spunea...

Da, cu siguranta mai sunt.Voi,barbatii,majoritatea,credeti despre noi ca ori suntem proaste,ori curve,dar mai sunt si exceptii printre noi,asa cum nici voi, barbatii,nu sunteti toti mincinosi si superficiali...:)

Dani spunea...

asa e, total de acord.
Prin urmare, totul se reduce la "norocul" de a gasi acea persoana

Anonim spunea...

Nu stiu daca e vorba de noroc, cred ca e vorba de creier :) Daca ai un barbat/femeie langa tine timp de o vreme ca doar nu te casatoresti dupa 1 luna, iti cam dai seama ce fel de om e, daca ii place bautura, daca e "de casa", cum vorbeste, ce vocabular are. E drept ca sint cazuri in care nici dupa 30 de ani nu cunosti persoana de langa tine dar astea sunt mai rare.Oameni din astia care isi bat nevestele sunt in general pe la sate, oameni cu 3 clase si cu mintea plina de alcol si prostie. Nu poti avea prea mari pretentii de la ei. Nu stiu daca ati vazut emisiunea de pe national cred "Consilierul de urgenta", aia nu cred ca e regizata si nici personajele fictive. Acolo am vazut astfel de cazuri si toate erau de la sate sau intre tigani.
M`am bagat si io aici cu toate ca nu va cunosc pe niciunul :)
Ceau.

sunt doar eu spunea...

@anonim:te mai asteptam si alta data cu drag si da,de emisiunea respectiva era vorba :)